Sunday, July 06, 2008

cOme oN !!! My Special Handmade Craft

This is the samples for Hari Guru
RM 3 to 8 ( negotiable)
FOR ORDER u can email me at starmoonsun0116@yahoo.com







SOME OF MY CAR ORNAMENT
(RM 7.90 ,negotiable)
FOR ORDER u can call me at 012-5693661 (Nona)


SOME OF MY HANDMADE CARD
(RM 2 .50PER PIECE) (negotiable) Size : 13" x 5 "
FOR ORDER u can email me
Purchase more at lowers rate







I WILL SHOW YOU MY ANOTHER HANDMADE DESIGN

angels brought me here by Guy Sebastian


Guy Sebastian is one of my favourite singer.He is malaysian (from Klang) but he was grew up in Aussie.Im starting to be his fan when i heard his song title Angels brought me here from Australian Idol reality programme there (dat time im studying in uitm and my Australian's friend always sing dat song)

Go Guy! Go go go!!!! ~wink~

i love his afro and he's looking nice....



Saturday, July 05, 2008

My favourite love story

A LOVE STORY THAT WILL TOUCH YOUR HEART...Cry

Description:

there was once a guy who suffered from cancer..a cancer that can't be treated.All his life he was stuck in his house being taken cared by his mother.He never went outside,but he
was sick of staying home and wanted to go out for once. So he asked his
mother and she gave him permission. He walked down his block and found a
lot of stores. He passed a cd store and look through the front for a second as he walked.He stopped.Went back and look into the store. He saw a girl about his age and he knew it was
love at first sight. He opened the door..walked in;not looking at anything else but her.He walked closer
and closer untill he was finally at the front desk where she sat.

She looked up and asked "can i help you?,"she smiled and he thought it was the most beautiful smile he has ever seen before.He said, "Yeah..um...i would like to buy a cd..,"he picked up
one out and gave her money for it."would u like me to wrap it for you?,"she asked, smiling her cute
smile again.He nodded and she went to the back.She came back withit wrappedand gave it to him. He took it and walked out of the store.

He went home and from then on,he went to the store everydayand bought a cd and she wrapped it for him.He took the cd home and put it in his closet.He was still to shy to ask her out but he
really wanted to but he couldn't.His mother found out about this and told him just to ask her.So the next day, he took all his courage and went to the store.

He bought a cd like he did everyday.The girl went to the back and came with the wrapped cd.He took it
and when she wasn't looking,he left his phone number on the table and ran out.

RRIiiiiiiiinnnng gg!!!!The mother picked up the phone and said,"hello??" IT WAS THE GIRL!!She asked for the boy and the started to cry and said,"You don't know??He passed away
yesterday....."t he line was quiet except for the cries of the boy's mother.

Later in the day,the mother went into the boy's room because she wanted to remember him.She thought she would start by looking at his clothes.So she opened his closet.She was face to face
with piles and piles and piles of unopened cds.She was surprised to see all the cds.She picked up one out and sit down on the bed and she started to open one.Inside, there was a cd and as
she took it out of the wrapper, out fell a piece of paper.The mother picked it up and started to read it.It
said,"Hi,Ithink you're really cute.Do you want to go out with me? Love,Jacelyn. The mother opened
another cd.Again,there was a piece of paper.It said,"hi, i think you're kinda cute.Do you want to go out with me? Love,Jacelyn"

LOVE IS, WHEN YOU'VE HAD A HUGE FIGHT BUT THEN DECIDE TO PUT ASIDE ALL YOUR EGOS..HOLD HANDS AND SAY..I LOVE YOU..Kiss

NAME~IT'S GREAT AND REALLY AMAZING~

IT'S GREAT AND REALLY AMAZING

Instructions: What you do is find out
what each letter of your name means.
Then connect all the meanings and it
describes YOU. (Its TRUE!!) (Isn't it
GREAT!!)

PS: If you have double! or triple
letters, just count the meaning once.
For Example: SUJATA

S - You are very broad-minded.
U - You feel like you have to equal up
to people's standards.
J - Jealously.
A - You can be very quiet when you
have something on your mind.
T - You have an attitude, a big one.
A - You can be very quiet when you
have something on your mind.

*************** ******************** ****

A - You can be very quiet when you
have something on your mind.
B - You are always cautious when it
comes to meeting new people.
C - You definitely have a partier side
in you, don't be shy to show it.
D - You have trouble trusting people.
E - You are a very exciting person.
F - Everyone loves you.
G - You have ex! cellent ways of
viewing people.
H - You are not judgmental.
I - You are always smiling and making
others smile.
J - Jealously.
K - You like to try new things.
L - Love is something you deeply
believe in.
M - Success comes easily to you.
N - You like to work, but you always
want a break.
O - You are very open-minded.
P - You are very friendly and
understanding.
Q - You are a hypocrite.
R - You are a social butterfly.
S - You are very broad-minded.
T - You have an attitude, a big one.
U - You feel like you have to equal up
to people's standards.
V - You have a very good physique and
looks.
W - You like your privacy.
X - You never let people tell you what
to do.
Y - You cause a lot of trouble.
Z - You're always fighting with
someone.

DOA DAPAT JODOH

DOA DAPAT JODOH

"Ya Tuhan , kalau dia memang jodohku,
jodohkanlah. ..
Tapi kalau bukan jodohku,
Jodohkanlah jugak...
Jika dia tidak berjodoh denganku,
maka jadikanlah kami jodoh...

Kalau dia bukan jodohku,
jangan sampai dia dapat jodoh yang
lain, selain aku...

Kalau dia tidak bisa di jodohkan
denganku,
jan gan sampai dia dapat jodoh yang
lain,

biarkan dia tidak berjodoh sama seperti
diriku...

Dan saat dia telah tidak memiliki
jodoh,
jodohk anlah kami kembali...

Kalau dia jodoh orang lain,
putuskanlah!

Jod ohkanlah dengan ku... .
Jika dia tetap menjadi jodoh orang
lain,
biar orang itu ketemu jodoh dengan
yang lain dulu dan
kemudian jodohkan kembali dia dengan
ku ...
Amin....


sumpah desperate... ahahahahahahahah
ahTongue out (hahaha mcm aku juga..)

How guys select the girl they want to marry

Description:
How guys select the girl they want to marryCool

A man is dating three women and
wants to decide which to marry.
He decides to give them a test.
He gives each woman a present of $5,000 and
watches to see what they do with the money.

The first does a total makeover.
She goes to a fancy beauty salon,
gets her hair done,
purchases new make-up and buys several new outfits,
and dresses up very nicely for the man.

She tells him that she has done
this to be more attractive for him
because she loves him so much.
The man is impressed.

The second goes shopping to buy the man gifts.
She gets him a new set of STRONG golf clubs,
some new gizmos for his computer,
and some expensive clothes.
As she presents these gifts,
she tells him that she has spent a ll the money on him because
she loves him so much. Again, the man is impressed.

The third invests the money in the stock market.
She earns several times the $5,000.
She gives him back his $5000 and reinvests the
remainder in a joint account.
She tells him that she wants to save for their
future because she loves him so much.
Obviously, the man was impressed.

The man thought for a long time
about what each woman had done
with the money.
.............. .....
............... .....
............... .....
............... .....
............... .....
............... .....
............... .....
............... .....
............... .....
............... .....
............... ....
Then he married the one with the largest breasts.
Men are Men!!!

This is not mostly true i hope ;) Just a joke ;)
Rindumu Rinduku (Datuk Ahmad Nawab / Broery Marantika)

by ZALLY HUSSAIN

Selembut sutera
Sebening pelangi
Dirimu kurangkai
Di dalam kalbu
Oh terbawa senyummu
Terbawa tangismu
Rindumu rinduku
Setiap waktu
( korus )
Kudengar bisik
Angin senja di telinga
Suaramu
Seolah wajahmu terlihat
Di rembulan
Oho...
Aduhai pujaan
Daku pun tak tahan
Rindumu rinduku
Sampai nanti

(sesiapa nk mp3 lagu ni nyanyian Zally Hussain leh la mesej sy k Wink)

Ketulusan Hati- by Anuar Zain

Anuar Zain - Ketulusan Hati

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Cintaku hanya indah
Hanya bahagia untuk selamanya
Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau biarkan kasihku

Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis
hanya tulusnya hati
mencintaimu tak mengenal ragu
keyakinan hatiku hanya untuk dirimu selalu

Cintaku tak berdusta
Tak mengenal ingkar
Tak kenal nestapa
Tak ada seribu janji
Hanya bahagia untu selamanya
Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau benarkan kasihku
Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis hanya tulusnya hati
Mencintaimu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk dirimu selalu

Apa yang kurasakan ini
Persembahan untuk dirimu
Kau dengarkan kasihku

oooo

Mencintaimu tak mengenal waktu
Tak mengenal puitis hanya tulusnya hati
Mencintaimu tak mengenal ragu
Keyakinan hatiku hanya untuk dirimu selalu



10 FADILAT COCA COLA

"Setiap hari selasa ngan rabu aku mesti minum air coke nie lepas training rugbi. Memang sedap air nie. Sedap giler! korunk pun mesti ade yg suke air nie. Sama ada korunk tau atau x, sebenarnya air coke nie ade 10 'kebaikan' yg x disangka-sangka. Aku dpt bende nie dari emel yg member aku bagi. Ape lagi!!

" Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.

Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna?

Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :


1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.



7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!

8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!

Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.

9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!

10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah tapi tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!. Wahh! Rasa cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak berapa manis. Lidah ngan otakpun kena tipu. Semua minuman ringan menggunakan asid yang sama. Tak kiralah Pepsi. 7-up, Drinho, Yeos, Milo, F&N dll. Sama jer! Anak bapak dan Keluarga 69.

Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi dalam mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu hilang/lebur dalamasa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni, kot-kot gigi tu bleh hilang!

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama jer! Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.

DiIndia, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pulak. Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot? Cubalah!

Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%
. Kat Mekah ada Mecca Cola. Betul ker? Yang pernah pi Mekah bleh confirm kot?

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur serangga dll. Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency jika bahan cuci/pelincir/penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas anda boleh cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass sains khasnya kimia dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains kimia ni kat rumah.

Tepuk dahi tanya hati....nak minum ke tak? Saya pun minum sekali sekala! ]Sama-samalah kita bercoke sambil singgah KFC [Syarikat Yahudi gak!!, time raya, time parti, time kenduri, time bola piala dunia dll.

Nareepol tree

This is Nareepol tree in Thailand.
Naree - girl/woman ; pol - tree.

U can see real tree at Petchaboon Province approx 500 km from Bangkok.







Can you believe what have u seen?


FUNNY ANIMALS

one,two GO !!!
VVVrroommmm...

ZZZzzzzzz.....

we'r bestfriend * Cik Nyet ang meow meoww *

meoww meoww too tired
so chweetttt

ong ong gedek gedekkk...


a citt citt and a meoww meoww

TEKA TEKI

Dalam Banyak2 air,air apa yg paling berani?
Ha.Ha.Ape bende tu?! Kalau nak tahu, jawapan yg sebenarnye ialah air
terjun..sebab dia berani terjun!!!! Ha!!! Ha!!! Ha!!!!!

Banyak- banyak binatang...binatang apa keluar haid...
jwpn: kura-kura..ala tu pun tak tahu...keluar HEAD....tak paham jugak.ala kepala le..

Dlm bnyk2 binatang..... bntg ape yg bertelur dan beranak.....kira 2 alam la
niiii..... ha jwp2.... ...siput babilaaaaa.....ye la siput bertelur...babi beranak....

Kalau anda ni semuanya pandaiiii cuba teka, banyak-banyak sungai, sungai apa yang paling berat?
Jawapannya ialah Sungai Besi...Ha...ha...ha...

Kereta dengan motor, mana lebih tua?
jawapannya adalah motor,sebab motor pakai tongkat...

Dlm banyak- banyak pokok,pokok apa yg baik hati?
jwpn dia pokok pisang sebab dia keluarkan jantung dia.

Ni dia satu lagi teka teki dari aku..huruf jawi apa yang ada angin...
huruf TA dan YA laa... kan jadi TAYAR tu

kasut apa yang paling keras?
Kasut batu..salah maa.. kasut BATA laaaa...muhahaha..lawak ka?

Sebuah bas telah berhenti secara mendadak kerana hampir terlanggar
seekor katak.apakah yang akan turun dahulu selepas pemandu itu behenti?
jawapannya ialah meter bas tulah

Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mane huruf yang boleh kahwin ...ahhh sape dapat jawab????
jawapannya ialah...huruf i ngan u lerrr..hehehehehe.nih antara
pasangan bercinta lerrr ..hehehehe

Kalau korang pandai math, 5 orang cina tolak 3 orang india , jadi apa?
orang india tu jatuh lah.... keh keh keh!!!

Ada 3 biji limau kendian di bahagi kepada 3 bahagian..lepas tu dibagi pulak pada 3 org..baper seorang dapat ?
...kes kes kes kes korang mesti lemah IQ kan ..
jawapannya sorang dapat sebiji limau ler..sbb sama gak ko potong atau
tak...hehehhe mesti dapat sorang sebiji

benda apa kalau naik tak turun dah?
jwpn dia umur la.ish...ish...

KENAPA TAYAR BELAKANG KENDERAAN SELALU BOTAK DAHULU DARIPADA TAYAR HADAPAN?
SEBABNYA IALAH DIA SELALU MEMIKIRKAN KENAPA DIA TIDAK DAPAT MEMECUT
TAYAR HADAPAN

cuba teka, mouse komputer , jantan ke betina?
jawapannye betina ler..pasal dia pakai pad.hehe

Ada sekor gajah dan sekor kancil,berjalan2 dalam hutan.Suatu ketika,mereka terjumpa sebuah titi. Semasa kancil menaiki titi tersebut, titi tersebut runtuh.Kancil telah patah kaki. Gajah pula patah apa.........?
Gajah patah apa rasanya ya???? Gajah PATAH BALIK kot!

Dalam banyak banyak lembu,lembu apa yang semua petani cari
lembu yang hilang lah . kalau tak hilang siapa lah ada masa nak kisah pasal lembu.

Hidupan apa didalam laut paling tua.
jawapannya udang sebab dia sudah bongkok dan berjanggut..ha--ha--ha--ha--

Cube teka ye benda apa apabila kita berdiri dia baring, bila kita baring dia berdiri.......?
jawapannye tapak kaki la......

Banyak2 ikan, ikan apa yang pemalu...
jawapan nyer :ikan sardin.sebab nyer dier duduk dlm tin..

ANDAIKATA ANDA TERJUMPA MAYAT MANUSIA DAN BANGKAI HAIWAN YANG MANA SATU ANDA PERLU TUTUP DAHULU?
JAWAB..JAWAB JGN TAK JAWAB..DUA-DUA..SALAHLA.. TAK TAHU..TENTULAH HIDUNG..

APAKAH BENDA YANG KITA POTONG IA TETAP AKAN PANJANG?
HA JAWAPANYA MESTILAH KACANG PANJANG KAN. TAKKANLAH DAH POTONG KITA KENA PANGGIL KACANG PENDEK TAK SESUAI TAU. hehe..

Kisah Temuduga Satu Soalan

MyHotComments.com

Seorang CEO ingin mencari eksekutif baru dalam syarikatnya. Dari beribu
permohonan, hanya empat yang betul-betul menarik perhatiannya. Bagaimanapun beliau tidak dapat memilih antara keempat-empat orang calon tersebut, lantas memanggil kesemuanya untuk ditemuduga (beliau tidak sekaya Donald Trump untuk menganjurkan temuduga seperti The Apprentice). Setelah keempat-empat calon berada di hadapan beliau, CEO tadi pun mula berkata, 'Saya ada satu soalan yang mungkin memberi jawapan berbeza, calon yang memberikan jawapan terbaik akan diterima untuk bekerja di sini' Soalannya adalah: 'Apakah perkara atau benda yang paling pantas sekali?', tanya CEO tersebut.
Calon pertama berkata,'FIKIRAN, kerana kadang ianya datang sendiri tanpa kita sedari' 'Bagus, satu jawapan yang baik', kata CEO tadi. 'Kamu pula?', tanya nya kepada calon kedua. 'KELIP MATA, kerana tanpa kita sedari, sebelum sempat kita buat apa pun, mata kita dah berkelip', jawab calon kedua.
'Satu jawapan yang sangat baik, lagipun perumpamaan melayu pun ada sebut SEKELIP MATA melambangkan kepantasan', kata CEO itu.
'Bagaimana kamu pula?', tanya CEO kepada calon ketiga. 'Kalau kita tengok, lampu KLCC dihidupkan dengan pantas walaupun bangunan tu tinggi. Jadi saya rasa MENGHIDUPKAN LAMPU adalah paling pantas,jawab calon ketiga. 'Jawapan yang terhebat setakat ni. Bagaimana pula dengan kamu?'
CEO terus mengusulkan soalan kepada calon keempat dengan merasakan calon ketiga hampir pasti menjadi eksekutif baru di syarikatnya dengan jawapan yang sangat bagus sebentar tadi.
'Setelah diteliti jawapan calon-calon sebelum saya ni tadi, saya rasa perkara yang paling pantas sekali adalah CIRIT-BIRIT', jawab calon keempat dengan yakin sekali.
'Haaa...???? CIRIT-BIRIT ???? Kamu ni tak serius langsung, macamana kamu
boleh mintak kerja dengan syarikat saya ni?', CEO terkejut dengan jawapan calon keempat tadi.
'Begini tuan, malam kelmarin saya terjaga di tengah malam dengan rasa sakit perut yang amat sangat. Belum sempat saya FIKIR , KELIP MATA atau MENGHIDUPKAN LAMPU, benda tu dah terkeluar dah..............'
Calon keempat diterima menjadi eksekutif baru syarikat berkenaan..............
hehehehehhe.............................

My Family - Tokmah & Tok Talib ( oLdieS )

~ MY GRANDMA ~
Beautiful,Pretty,Cute,humour hehe... dat's my grandma,Tokmah!



~MY GRANDPA~
He is my Late Tok Talib and Tokmah's hubby...Tok Talib is my mum's dad.Urmm hensem x? hehe.....~wInK~



This is a picture of my Nenek small family...












Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...