Friday, October 30, 2009

Bikin hati panas saja...ahakss!!!

Suatu hari, seorang ibu menghantar anaknya yang baru berusia 5 tahun menaiki bas ekspres Kuala Lumpur - Kangar. Ibu itu berpesan pada pemandu bas "Encik.. tolong tengokkan anak saya ya... Nanti kalau sampai di Ipoh... cakap pada anak saya." Sepanjang perjalanan, si anak ini cerewet sekali. setiap seminit dia akan bertanya pada penumpang disebelahnya. ."Sudah sampai Ipoh belom?" Hari mulai malam dan anak itu masih terus bertanya-tanya.

Penumpang disebelahnya menjawab.. "Tidor aje la.. Belom sampai lagi ni.. nanti kalau sampai saya akan kejutkan!" Tapi si anak tidak mahu diam..dia pergi ke depan dan bertanya pada pemandu untuk kesekian kalinya,"Pakcik.. sudah sampai Ipoh ke belom?" Pemandu yang sudah keletihan menjawap soalan itu berkata.. "Belom! Tidur aja la! Nanti kalau dah sampai kat Ipoh.. pasti dikejutkan.. !" Kali ini, si anak tidak bertanya lagi, dia tertidur nyenyak sekali. Kerana suara si anak tidak kedengaran lagi..semua orang di dalam bas lupa pada si anak, sehingga ketika sampai di
Ipoh.. tidak ada seorang pun yang membangunkannya. Hinggalah melepasi
Alor Setar.. si anak masih tertidur dan tidak bangun-bangun. Tersedarlah si pemandu yang dia lupa membangunkan si anak.

Lalu ia bertanya pada para penumpang.. "Encik-encik dan puan-puan sekalian.. bagaimana ni.. perlukan kita hantar semula anak ini?" Para penumpang pun merasa bersalah kerana turut melupakan si anak dan setuju menghantar si anak kembali ke Ipoh... Maka berpatah kembalilah rombongan bas itu menuju ke Ipoh.. Sesampai di Ipoh... si anak dibangunkan. "Nak! Sudah sampai di Ipoh! cepat bangun!" Kata Pemandu.. Si anak bangun dan berkata.. "Oh sudah sampai ya!" lalu si anak pun membuka beg pakaiannya dan mengeluarkan nasi bungkusnya.. Seluruh penumpang kehairanan.. . "Bukankah kamu hendak turun di Ipoh?" tanya pemandu kebingungan. "Tidak lah.. mama saya pesan.. kalau sudah sampai di Ipoh.. saya boleh makan nasi bungkus ni!
kwang! kwang! kwang!!!......dah..gi buat keje..

Morning Motivation

AND NOT TO FORGET, THE CARPET SAID... KNEEL DOWN AND PRAY.

Carry a Heart that Never Hates.
Carry a Smile that Never Fades.

Carry a Touch that Never Hurts .

Tuesday, October 20, 2009

analytical drawing by me

Who really are u?

last quiz..
malas nk menjawab soalan lg,,ahakssss!!!

Art Soul
You have creative thinking and and generally you having really good ideas. Treat it, and have results! You like silent places, nature with no many persons. You have passionable heart, keep playing to guitar, piano, drums or start paint, you will see that it will be ok:)














yeahhhhh!!!! betol! betol! betol!!!!



Attitude test

yeke ni???huhu...

calm and quiet
you are the sort of person who likes to take life slowly... just one day at a time.. you usually know the differnce between right and wrong. you believe in yourself. you put yourself in other peoples shoes and see howit feels to be them and then handle a situation accordingly.your attitude towards life is very positive.... you are liked by all and are a great friend.the flip side is that sometimes you care too much about other people and dont do what you really wanna do..

What's the first letter of the person who loves you


Nordarlina took the What's the first letter of the person who loves you quiz and the result is N
huhuhu leh percaya ke nih?hu3~~

who was i ,in my past life?huhu~~ kuiz lg


Nordarlina took the Who was i, in my past life ? quiz and the result is Shark

The king of the water world, fast, vicious, sharp, strong, feared by many, loved by few.

what kind of kiss are you?

emmm kuiz ni pon ok gak...
the result is...
teng teng teng!!!

Peck on the cheek
You and your true love may be shy, but your love is so strong. A quick kiss doesn't mean 'not interested' it means 'I have never felt like this before, i feel so in love'. Good on you. mwah!!!!

ape maksud di sebalik nama aku!!!

ngeh ngeh ngeh....
ini keputusannya...
aku psiko gile dgn kuiz2 yg ade dlm fb..ahakss


"Out Of The Box"
You are very unique, creative, and you have a very interesting twist about you. You are mostly 'out there', and outgoing. You have either a ton, or just the right amount of friends. You love being creative. And different in a good, and cool way.


adakah aku romantik?ahakssss

semalam aku maen kuiz ni, dan keputusanya...tarrraaa!!!!!!!!!!

aku romantik...hehehe

Nordarlina took the Rahsia tarikh lahir anda quiz and the result is Romantik

- Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira. - Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka. - Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka. - Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang. - Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik. - Mereka suka seni musik. - Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius. - Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya. Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 6: Albert Einstein, Jane Saymour, John Denver, Merly Streep, Christopher Columbus, Goldie Hawn
Yesterday at 15:59 via Make a Quiz! · · · [- Take this Quiz -]


iyekot...hu3

Monday, October 19, 2009

Gempa di Indonesia dh tertulis dlm Al-Quran???subhanallah~~

?Gempa di Padang jam 17.16, gempa susulan 17.58, esoknya gempa di Jambi jam 8.52. Coba lihat Al-Qur?an!? demikian bunyi pesan singkat yang beredar. Siapa pun yang membuka Al-Qur?an dengan tuntunan pesan singkat tersebut akan merasa kecil di hadapan Allah Swt. Demikian ayatayat Allah Swt tersebut:

17.16 (QS. Al Israa? ayat 16): ?Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya mentaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya.?

17.58 (QS. Al Israa? ayat 58): ? Tak ada suatu negeri pun (yang durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami azab (penduduknya) dengan azab yang sangat keras. Yang demikian itu telah tertulis di dalam kitab (Lauh Mahfuz).?

8.52 (QS. Al Anfaal: 52): (Keadaan mereka) serupa dengan keadaan Fir?aun dan pengikut-pengikutnya serta orang-orang sebelumnya. Mereka mengingkari ayat-ayat Allah, maka Allah menyiksa mereka disebabkan disebabkan dosa-dosanya. Sesungguhnya Allah Maha Kuat lagi Amat Keras siksaan-Nya.?
Tiga ayat Allah Swt di atas, yang ditunjukkan tepat dalam waktu kejadian tiga gempa kemarin di Sumatera, berbicara mengenai azab Allah berupa kehancuran dan kematian, dan kaitannya dengan hidup bermewah-mewah dan kedurhakaan, dan juga dengan keadaan Fir?aun dan pengikut-pengikutnya. Ini tentu sangat menarik.

RM 3000 sebulan,cukup ke????

-klik gambar utk besarkn-
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...