Monday, June 29, 2009

Kata Ibnu Qayyim - 10 Jenis Tangis

1. Menangis karena kasih sayang & kelembutan hati.

2. Menangis karena rasa takut.
3. Menangis karena cinta.
4. Menangis karena gembira.
5. Menangis karena menghadapi penderitaan.
6. Menangis karena terlalu sedih.
7. Menangis karena terasa hina dan lemah.
8. Menangis untuk mendapat belas kasihan orang.
9. Menangis karena mengikut-ikut orang menangis.
10.Menangis orang munafik - pura-pura menangis.

"...dan bahawasanya DIA lah yang menjadikan orang tertawa dan menangis." (An Najm : 43)

Jadi, Allah lah yang menciptakan ketawa dan tangis, serta menciptakan sebab tercetusnya. Banyak air mata telah mengalir di dunia ini. Sumbernya dari mata mengalir ke pipi terus jatuh ke bumi. Mata itu kecil namun ia tidak pernah kering ia berlaku setiap hari tanpa putus-putus. Seperti sungai yang mengalir ke laut tidak pernah berhenti?.kalaulah air mata itu di tampung banjirlah dunia ini.

Tangis tercela atau terpuji ???

Ada tangisan yang sangat di cela umpamanya meratapi mayat dengan meraung dan memukul-mukul dada atau merobek-robek pakaian.

Ada pula tangisan sangat-sangat di puji dan di tuntut iaitu tangisan kerana menginsafi dosa-dosa yang lalu atau tangis karena takut akan azab dan siksa Allah.

Tangisan dapat memadamkan api Neraka

"Rasulullah saw bersabda : Tidaklah mata seseorang menitiskan air mata kecuali Allah akan mengharamkan tubuhnya dari api neraka. Dan apabila air matanya mengalir ke pipi maka wajahnya tidak akan terkotori oleh debu kehinaan, apabila seorang daripada suatu kaum menangis, maka kaum itu akan di rahmati.
Tidaklah ada sesuatupun yang tak mempunyai kadar dan balasan kecuali air mata. Sesungguhnya air mata dapat memadamkan lautan api neraka."

Air mata taubat Nabi Adam a.s. Beliau menangis selama 300 tahun tanpa mendonggak ke langit tersangat takut dan hibanya terhadap dosa yang telah ia lakukan. Dia bersujud di atas gunung dan air matanya mengalir di jurang Serandip. Dari air matanya itulah Allah
telah menumbuhkan pohon kayu manis dan pohon bunga cengkih. Beberapa ekor burung telah meminum akan air mata Adam lalu berkata, "Manis sungguh air ini." Nabi Adam terdengar lalu menyangka burung itu mempersendakannya lalu ia memperhebatkan tangisannya.

Lalu Allah mendengar dan menerima taubat Adam dan mewahyukan, "Hai Adam sesungguhnya belum Aku pernah menciptakan air lebih lazat daripada air mata taubat mu!."
Air mata yang tiada di tuntut

Janganlah menangis kalau tak tercapai cita-cita bukan kah Tuhan yang telah menentukannya. Janganlah menangis nonton film itu kan cuma lakonan. Janganlah menangis kerana cinta tak berbalas mungkin dia bukanlah jodoh yang telah Tuhan tetapkan. Janganlah menangis jika gagal dalam seleksi pekerjaan mungkin kita kurang membuat persediaan. Jangan menangis kalau uang kita hilang di jalanan sebab mungkin kita kurang bersedekah dan beramal.
Janganlah menangis kalau tidak di naikkan pangkat yakin lah, rezki itu adalah pemberian Tuhan.

Dari itu???...
Simpanlah air mata-air mata tangisan itu semua buat bekalan untuk menginsafi di atas segala kecuaian yang telah melanda diri, segala dosa-dosa yang berupa bintik2 hitam yang telah mengkelamkan hati hingga sukar untuk menerima hidayah dari Allah swt. Seru lah air mata itu dari persembunyiannya di balik kelopak mata agar ia menitis membasahi dan mencuci hati agar ia putih kembali dan juga semoga ia dapat melebur dosa2 dan moga-moga akan mendapat ampunanNya jua.

Junjungan Mulia bersabda "Ada 2 biji mata yang tak tersentuh api neraka, mata yang menangis di waktu malam hari kerana takut kepada Allah swt dan 2 biji mata yang menjaga pasukan fi sabillah di waktu malam."

"Di antara 7 golongan manusia yang akan mendapat naungan Allah di hari qiamat"??seseorang yang berzikir bersendirian lalu mengenang tentang
kebesaran Allah swt lalu bercucuran air matanya."

"Jika tubuh seseorang hamba gementar kerana takut kepada Allah, maka berguguran lah dosa-dosanya bak gugurnya dedaunan dari pepohonan kering."

Berkata Salman Al Faarisi r.a "Aku di buat menangis atas 3 perkara jua :


1. Berpisah dengan Rasulullah saw dan para sahabat-sahabat.
2. Ketakutan seorang yang perkasa tatkala melihat malaikat Israil datang mencabut nyawanya.
3. Aku tidak tahu samada aku akan di perintahkan untuk ke syurga atau neraka.

Air mata tanda rahmat Tuhan. Rasulullah saw bersabda : Jagalah mayat ketika kematiannya & perhatikanlah 3 perkara.
1. Apabila dahi nya berpeluh.
2. Airmatanya berlinang.
3. Hidungnya keluar cecair seperti hingus.

kerana hal hal tersebut menandakan rahmat Allah swt untuk si mayat. (riwayat dari Salman al Faarisi)
Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara : "Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan, Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu, Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu, dan dosa-dosa yang silam di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."

Saturday, June 27, 2009

25 Phrases Of Wisdom

1. If you're too open minded, your brains will fall out.

2. Age is a very high price to pay for maturity.

3. Going to church doesn't make you a Christian any more than going to a garage makes you a mechanic.

4.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.

5. If you must choose between two evils, pick the one you've never tried before.

6. My idea of housework is to sweep the room with a glance.

7. Not one shred of evidence supports the notion that life is serious.

8. It is easier to get forgiveness than permission.

9. For every action, there is an equal and opposite government program.

10. If you look like your passport picture, you probably need the trip.

11. Bills travel through the mail at twice the speed of checks.

12. A conscience is what hurts when all your other parts feel so good.

13. Eat well, stay fit, die anyway.

14. Men are from earth. Women are from earth. Deal with it.

15. No husband has ever been shot while doing the dishes.

16. A balanced diet is a cookie in each hand.

17. Middle age is when broadness of the mind and narrowness of the waist change places.

18. Opportunities always look bigger going than coming.

19. Junk is something you've kept for years and throw away three weeks before you need it.

20. There is always one more imbecile than you counted on.

21.
Experience is a wonderful thing. It enables you to recognize a mistake when you make it again.

22. By the time you can make ends meet, they move the ends.

23. Thou shalt not weigh more than thy refrigerator.

24. Someone who thinks logically provides a nice contrast to the real world.

25. Blessed are they who can laugh at themselves for they shall never cease to be amused.

be carefull ladies!!

aku dapat info ni dr seorng member...jadikan sebagai peringatan k~~

Subject: KEPADA WANITA2 KAT LUAR SANA .....
Baru dapat tahu dari seorang kawan THAT adik ipar dia, seorang perempuan, menjadi mangsa samun dan bunuh di Sunway. Berlaku kira-kira jam 9 PAGI, beliau sedang memandu keretanya di Sunway selepas menghantar suaminya ke SJMC. Keretanya telah dilanggar dari belakang dan kemudiannya disamun dan ditikam di Sunway. Sekarang berada di ICU disebabkan kehilangan 75% darahnya akibat tikaman tersebut.
2-3 hari lepas, di Negeri Sembilan, seorang wanita yang keretanya telah dilanggar dari belakang, menjadi mangsa samun dan rogol.
Kejadiaan serupa ini banyak berlaku sejak 2-3 bulan ini . Dalam TV, rancangan 999 kemarin ada memaparkan kejadian serupa. Dalam rancangan tersebut, 2 kejadian dipaparkan.
Pertama, seorang wanita yang memandu di Seksyen 7 Shah Alam kira-kira pukul 11 malam, keretanya di langgar dari belakang. Dia kemudiannya dilarikan ke kawasan pembinaan di Shah Alam dandirogol bergilir-gilir.
Kedua, di Gombak Setia. Kereta seorang wanita di langgar dari belakang . Semasa pertengkaran, lelaki yang pura-pura menuruh wanita tersebut memeriksa sama ada pintu belakang boleh dibuka atau tidak, telah menolak wanita tersebut kedalam kereta dan rakan lelaki itu telah memandu kereta tersebut. Mangsa telah dirogol rasanya (mungkin saya silap). Dia juga telah dicederakan dengan pisau di jari termasukdiKELAR dipaha (ada la dalam 3-4 inci).
So FRIENDS, berhati-hati lah. Tidak kira yang dah kawin ataupun belum. Sebab yang di Gombak tue rasanya dah bersuami. Per ‘INGAT’ kanlah kenalan, saudara mara serta isteri (atau isteri-isteri) kita " MAKE SURE LOCK YOUR CAR & JANGAN KELUAR DARI KERETA! ."
MAKE SURE ADA NBR. PHONE POLICE DLM HANDSET & CALL YOUR HUSBAND/NEARBY RELATIVE, KALAU DAH SYAK ACCIDENT TU SCAM, CEPAT-CEPAT PECUT KE BALAI POLIS BERDEKATAN(BILA ‘MEREKA’ KELUAR DARI KERETA) BERSAMA-SAMA MAKLUMAT KERETA MEREKA YANG MELANGGAR ITU SEPERTI NO. PENDAFTARAN KERETA, JENIS KERETA, WARNA KERETA,CIRI- CIRI PEMANDU, DLL YANG DIRASAKAN PENTING.
PLEASE...... . TAKE THIS MESSAGE SERIOUSLY!

ala laaa tomelnyerr










July 22nd 2009 another Tsumani !!!

I just received this message from a colleague. I don’t know the source of the message; I also don’t know the credibility of the content, but just beware.

Below is the content on the message:

“Hello there. I just wanted 2 let you know that please stay away from the beaches all around in the month of July. There is a prediction that there will be another tsunami hitting on July 22nd.. It is also when there will be sun eclipse. Predicted that it is going 2 be really bad and countries like Malaysia (Sabah & Sarawak), Singapore, Maldives,Australia, Mauritius, Si Lanka, India, Indonesia, Philippines are going 2 be badly hit. Please try and stay away from the beaches in July. Better 2 be safe than sorry. Please pass the word around. Please also pray for all beings.”

Friday, June 26, 2009

9 SEBAB HATI XBAHAGIA

9 SEBAB-SEBAB HATI TIDAK BAHAGIA

Antara mazmummah utama yang menghilangkan bahagia di hati ialah :

1. Pemarah paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak tenang.

2 . Pendendam tersembunyi iaitu ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena
sakit jantung.

3. Hasad dengki - amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan.

4. Bakhil - sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dll. dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. (rezeki yang diberi oleh Allah elok dikongsi bersama..-derma) Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui maknusia

5. Tamak orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut...walau berapa banyak yg diminum tetap tak abis jugak...lagipun org tamak selalu rugi.. **Ingat ! yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita. (mungkin ada hak orang lain di situ) Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan.

6. Tidak sabar andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar. (oleh itu banyak2kanlah bersabar bila hadapi dugaan..cthnyer time keja banyak..tetap maintain vogue walau keja
bertimbun atas meja..heh..heh. .)

7. Ego - ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin.

8. Riak terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakun-lakun di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. -Allah marah kalau kita riak..takabbur dgn aper yg kita ada..

9.
Cinta dunia - tidak dapat menderita, ...dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya.. Berhartalah tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu. biler mati cuma bawa amalan dan doa anak yg soleh/solehah. .. Cinta dunia merupakan "neraka dunia" kerana
dunia itu "panas" akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah
akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati.

Kesimpulan Jadi yang meragut kebahagiaan sebenarnya bukanlah secara TOTALnya
disebabkan Kemiskinan, musibah, kesibukan dllnya. tetapi ialah MAZMUMMAH.

Makin tinggi mazmummah seseorang, makin ia tidak BAHAGIA. Samada bermujahadah atau biarkan saja mazmummah itu, kedua-duanya tetap menderita tetapi andainya bermujahadah kita akan dibantu Allah dan akan bahagia jua akhirnya.

So..sama-samalah kite sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain...andai kita terleka dengan dunia buruklahh padahnya.

Sunday, June 21, 2009

pasal kakiku lagi~~~

dahla kaki injured maen futsal,di tambah pula dgn kecelakaan terlanggar bucu meja ..arrgghhhh bodoh gile punya meja!!! tibe-tibe......

PPpapppppp!!!!!!!!!!!

adoiii...wuaaaa....arrghhhhhh sakittttt!!! stepler gun yg besar gedabak tu jatuh atas kaki yg injured tu...!!! dah la injured sbb main futsal pastu kaki yg sama pula tertendang bucu meja pastu stepler besar yg berat gile tu jatuh kt atas tempat yg sama kt kaki yg tercedera tu..mmg terus meraung aku tanpa ditahan2 lagikkk...uhukkkkk gile la...

pagi sabtu dalam pukul 3pagi aku terbangun sbb kaki sakit gile...ngilu,berdenyut2...dari pukul 3hingga ke pukul 5 pagi aku nangis sbb aku mmg xtahan sangat..xsampai hati aku nk ganggu parent aku...sungguh2 aku sakit,sungguh2 aku nangis hahaha..teresak2 mcm budak2..ishhh aku mmg dpt rawatn lewat,thats why kaki dh membengkak mcm bola (xsempat nk tangkap gmbar kaki,sbb xterfkir..hanya fikir sakit jek)

U all bayangkan,pukul 3-5 pg aku menanggung sakit..pukul 9pagi aku kena pi port dickson ada seminar 2hari di sana.pukul 8.30 pagi tu aku dh surrender xmau pergi.so aku kol upline aku cancell!!! aku mmg xleh jejak lantai.tibe2 pukul 8.40 mereka call aku pujuk pi..oleh kerana semangat kejayaan memang sentiasa berkobar2,aku wat keputusan utk pergi juga.parent aku terkejut...hahaha..

2org upline aku dtg papah aku, masuk dlm kereta..sblm bertolak ke PD aku pi klinik.hahaha doktor xkasi aku pi sbb kaki aku mmg dh teruk..kena x-ray sbb takut retak...(mmg xsempat kalu nk xray) so aku cakap  dgn doktor... "Doc, sy dh lambat,balik nnt sy dtg lagi ek".doktor jawab "aiyoo u punya kaki banyak terukla injured, u xyah pergi PD la..." mcm2 alasan aku bagi pd doktor, bla bla bla and bla bla...hahaha last skali doktor gurau kt aku"u jgn datang klinik sy lg la,sy xnak tngok muka u lagi"..hahaha ada sebabtu ekeke....aku mmg kamceng dgn doktor tu,mungkin aku ni suka melayan,peramah n nakal ,so xde masalah utk sesiapa shj nk rapat dgn aku...janji dgn doktor,balik dr PD nanti aku akan pi X-ray kaki aku ni.Promise doc...

di dalam kereta on the way ke PD,aku nangis lagi....kaki aku ngilu,kaki aku bisa,kaki aku sakit sbb kereta bergoyang2...dh nk sampai PD kaki aku dh kurang sakit,mungkin kesan ubat penahan sakit dh berkesan..aku jalan dgn bantuan tongkat sambil dipapah..
di PD pula mmg seronok..mcm2 cerita......yg aku bangga mereka semua hargai semangat aku utk ke seminar walaupun keadaan aku yg mcm ni.Thanks to kawan2 yg banyak membantu....Alhamdulillah




Friday, June 19, 2009

sakit!!!!

jiwa xtenang,
sbb kaki sakit..
bengkak gile...huhu kaki dh mcm bola,bolat
wuaaa

Thursday, June 18, 2009

muscle injured


adoiii sakit kakiku ini....
wuaaaa
xnampak ke?bengkak tuhhh...
tu la sape soh nakal2..
ehhh mana ade nakal (???)
emm xbaik tau..

kite main futsal semalam...
muscle injured..
uhukkkk sakit

xpe2 sabar ek...
kena pujuk sendiri hati ni
sbb xde sape nk pujuk ...
uhukk uhukkk...


Wednesday, June 17, 2009

my Tag

Tag from Darleena

Jom layan tag...best plak jawab2 soalan nih... 

1. bekas kekasih saya adalah...
ramai jugak,semua baik2 n xpernah ambil kesempatan..melayu,cina,mat saleh pon aderrr

2. saya sedang mendengar...bunyi cengkerik sbb aku sedang duduk di luar rumah tepi kolam ikan,bawah pokok jambu merah..sejukkk
3. mungkin saya patut...
jadi lebih sopan santun dan lembut ...

4. saya suka...melukis,membaca dan ketawa..ekeke~~

5. sahabat- sahabat saya...nur syuhadah bt samsuddin dan rakan kongsi2 Hai-O Marketing

6. saya tak faham...kenapa saya xjumpa lelaki yg lain daripada yg lain...

7. saya kehilangan...3org sepupu lelaki yg dikasihi...Arwah Arm,Arwah abg ijard dan Arwah Bo.Al -Fatihah
8. ramai yang berkata...
aku nakal..nona cute...( ngeee org yg kate taw,huhu)
9. cinta itu adalah...
sesuatu yg harus dimergenti dan dilaksanakan..dihargai

10. disuatu tempat, seseorang sedang...berak,,huhu lega~~

11. saya akan cuba...capai target impian2 sy...
12. telefn bimbit saya...
dh terjatuh dlm lubang jamban,.,,wuaaaa

13. ayat selamanya membawa maksud...ever after
14. bila saya terjaga...
xde ape2 sms masuk,uhukkk sedih
15. saya paling meluat...
dgn lelaki yg xreti jaga kebersihan atau lebih tepat PENGOTOR
16. pesta / parti adalah...
boleh pakai baju yg cantik2..huhu
17. haiwan yang paling comel pernah saya temui...
kucing
18. peringkat umur yang paling menyeronokkan...
mmungkin 30tahun sbb masa tu pastinya aku dh ade suami n anak2 yg comel2...
19. hari ini...
kakiku masih bengkak
20. malam ini saya akan...
tidur awal
21. esok pula saya akan...
kerja dengan kaki yg dengkot2
22. saya betul- betul inginkan...
impian tercapai
23. ketika anda lihat wajah anda dihadapan cermin pagi ini...
wahhh cutenye aku..huhuhu
24. pusat membeli belah @ arked permainan...
Mall
25. makanan barat @ jepun...
dua2 best

26. bilik terang @ gelap...gelap kot

27. makanan segera adalah...byk MSG
28. ayat terakhir yg anda telah katakan pada sesorang...
up2u
29. siapa yang ingin anda tag...
sape2 yg berminat

tag-Darlena (ntah lupa dr mana curik)


3 names that friends call

Nona

Darling

Darleena


3 most important dates in your life

20.1.2009

8.11.1985

28.9.1984


3 things you have done yesterday

Main futsal,muscle injured! Wuaa sakittt!!!

Beli seluar tidur 2helai gambar kucing,ngeeee~~~

Panjat tangga bg kucing makan kt atas bumbung umah..fuiiyooo


3 ways to be happy

Dihargai

Disayangi

dicintai


3 gifts you would like to receive

Cinta

Penghargaan

Kasih sayang


3 favourite hobbies

Reading

Drawing

Make something creative n innovative ~wiNk~


3 places you want to go for vacation

Paris

Osaka

England

 


3 favourite drinks

Air Bioaura

Kalau makan kt luar aku Cuma order air suam jekk,fave aku tu..huhuhu

Fresh orange


3 things you always found in your room

perfume

cats;frame,vase,pillow,bear and mor..huhu

cotton buds


3 favourite colours

Black

Red

Earth colors


3 favourite people

My mum

My dad

Faizal Tahir,wakakaka


3 reasons you answer this survey

Sbb aku poyo

Sbb aku sedang keboringan

Sbb aku suk duduk kt laman rumah hirup udara segar sambil main tenet n menjawb survey ni..


3 persons who you think will answer this survey..

Sape2 yg setia view my page

Sape2 yg admire kt aku (wahhh tekanan aku nih)

Sape2 yg boring

Friday, June 12, 2009

Tips cinta


  • Jangan simpan kata kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia, lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya.
  • Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati.
  • Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga.
  • Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mau mencuba. Jangan sesekali mengatakan kamu tak mencintainya lagi jika, kamu masih tidak dapat melupakan.
  • Cinta tidak pernah meminta ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam.
  • Cinta itu suci, mahal, dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat. Itulah cinta sebenar cinta.
  • Cinta tak kira dimana dan apa yang dilakukan, ia sentiasa teringat kepada orang yang dicintai, Seolah olah fikirannya tidak berupaya memikirkan perkara lain.
  • Percintaan penuh dengan percubaan. Tidak pernah bebas dari penderitaan, kebimbangan dan ketakutan. Dunia cinta juga dipenuhi dengan keindahan, kemesraan dan kenikmatan.
  • Cinta itu boleh datang tanpa disedari dan kita akan membelai dan bajainya supaya ia semakin utuh tapi pernah tidak kita fikir cinta juga boleh merubah segala-galanya.
  • Percayalah kekasihku walaupun kau jauh beribu batu di bumi eropah aku akan tetap setia menantimu jika diizinkan tuhan. AKU CINTA PADAMU!.
  • TAK SUKA!!!!!!!!!!!!!

    aku xsuka dgn org garang,
    aku takut sbnarnya..
    aku xsuka tngok org maraah,
    sbb semangnya aku takut..

    kerana marah ..
    org sanggup membunuh org lain,
    aku takut,
    mmg takut...

    Aku takut guruh,
    aku takut petir...
    sebab petir dan guruh tu mcm org marah.
    aku takut...

    Aku xsuka org benci aku..
    tp kalau dh benci aku xleh nk halang.

    Aku xsuka org ngumpat aku,
    sbb aku xnak mereka tanggung dosa free...

    aku xsuka org dengki mendengki
    sbb aku xsuka semua tu!!

    xkenal maka tak cinta,
    tak luah maka xtahu,
    xtahu maka bergaduh..
    lalu terjadinya salah faham.


    Thursday, June 11, 2009

    gggghhrrr geram !!!



    uikk dh lama xpos entri.al maklumla aku baru elok dr demam...mata letih nk mencari2 entri terbaru..

    huhh??? wahhh gimana leh jd begini deh?..hehe xde ape nye,cuma henpon aku jatuh lubang jamban..wakakaka.Plupp!!! bunyi henpon jatuh...

    tibe tibe....

    aku dengar bunyi ringtone henpon aku "lagu sampai syurga"...wuaaaaa geramnya!!! sampai sekarang aku tertanya2 siapakan gerangan yg menelefon dan meng"sms"aku time tu...huhuhu~~~

    Selepas itu aku menjadi emo ,emo, dan bertambah emo...kawan2 aku lg emo bila aku asyik tkar number jekkk,ekeke mintak ampun kawan2 sekalian...

    wahhh bestnye bapak aku kursus sebulan kt ~IAB Genting Highland,lbh2 lg cuaca  yg panas membahang,kt sana sejuk.mmm bestnyerrr...wuaaa aku yg planning awal2 dgn teman nk ke sana terpaksa ditangguhkan...al maklumla takot terkantoi.huhu~~~


    Love,


    Surat dr Nabi Muhammad S.A.W





    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...