Wednesday, April 29, 2009

Title: 40 Things Girls Wish Guys Knew...

1. Don’t tell us when you think other girls are hot. 
2. Whenever possible, please say whatever you have to say duringcommercials before we get bored. 
3. Mark anniversaries on the calendar. 
4. We think about you all the time. 
5. This is how we see it: Don’t call = Don’t care. 
6. Which also means that if we don’t call, take a hint. 
7. We like you to be a little jealous. But overly possessive is not necessary. 
8. We’re allowed to be late. You’re not! 
9. 
Eye contact is the key. 
10. Don’t take longer to get ready than we do. 
11. Laugh at our jokes. 
12. 3 words: honesty, honesty, honesty! 
13. Girls can be groupies. Guy groupies are stalkers. 
14. Do not start with us. You will not win. 
15. Would you like it if a guy treated your sister that way? Didn’t think so. 
16. If you ask nicely, we’ll answer the same way. 
17. We will never have enough clothes or shoes. 
18 Open the door for us no matter where we are. 
19. We love surprises. 
20. Pay attention to the little things we do, because they mean the most. 
21. Always brush your teeth before you see us. A fresh mouth and white teeth are a necessity. 
22. Clean your room before we come over. 
23. Even though you’re sometimes insensitive and hurt us, we still love you with everything we are. 
24. Don’t act hard around your friends 
25. Sometimes “NO” really means “NO!”. 
26. “Wife beaters” are not an adequate form of fashion. 
27. Sensitive guys are great.. but crying more than we do in a movie just isn’t right. 
28. Don’t let ex-girlfriends cause drama, relationships are stressful enough. 
29. It takes a special kind of stupid to forget birthdays. 
30. “Fat chicks” have feelings, too. 
31. Silent treatment, shoulder shrugs, tears, yelling, & nasty looks add up to = YOU DiD SOMETHiNG WRONG. 
32. The excuse “I can’t dance” is unacceptable. We’ll appreciate the simple fact that you’re trying. 
33. Just because a girl doesn’t pick up on the first ring, doesn’t mean she’s not waiting by the phone. 
34. You don’t have to spend a lot; if it means a lot. 
35. Don’t say you love me if you don’t mean it. 
36. Don’t lie to us. We will catch you. 
37. Don’t you ever answer our question with only ONE word! We hate it! 
38. Just BE by our side when shopping means you are not allowed to flirt while we shopping. 
39. Please give us some comment while shopping.. it’s compulsory. 
40. When the girls get together, we talk about everything. Meaning, my best friends know everything about you.





...

Seorang teman pernah berpesan.................

"Kadang² ALLAH sembunyikan matahari.. 
Dia datangkan petir dan kilat..
 
kita menangis dan tertanya-tanya,
 
kemana hilangnya sinar..
 
Rupa
²nya.. ALLAH nak hadiahkan kita pelangi.." 



Cell phone vs. Quran.

Ever wonder what would happen if we treated our Quran like we treat our cell phone?

What if we carried it around in our purses or pockets?

 What if we flipped through it several time a day?

What if we turned back to go get it if we forgot it?

What if we used it to receive messages from the text?

What if we treated it like we couldn't live without it?

What if we gave it to kids as gifts?

What if we used it when we traveled?

What if we used it in case of emergency?

This is something to make you go....hmm...where is my Quran?

Oh, and one more thing.

Unlike our cell phone, we don't have to worry about our Quran being disconnected.

Makes you stop and think 'where are my priorities? And no dropped calls!


Tuesday, April 28, 2009

Telah berlaku,Sedang berlaku dan akan berlaku.

Apa yg telah berlaku,apa yg sedang berlaku bukan aku yg minta..dan apa yg akan berlaku aku xtau dan ianya bukan keinginan dari aku.Yang penting smua tu ada hikmah di sebalik apa yg berlaku,sedang berlaku dan akan berlaku.

Hari ni, aku adalah seorang gadis yg sangat puitis,sensitif, dan emosi....

... dan hari ni juga aku berfikir mengenai kehidupan.Fasa-fasa kehidupan aku sejak kanak-kanak,awal remaja,remaja dan kini.Apa yang akan berlaku di masa depan..apakah umur ku panjang untuk mencapai cita-cita dan impian yg selama ni aku impikan?

...apakah yg terjadi pd mama,abah,dan adik-adikku?Ya Allah ampunilah dosa-dosa mereka dan orang2 di sekeliling serta yg aku sayangi,cintai...panjangkanla umur mereka. Semoga aku mampu membahagiakan mereka..Aku sayang mereka...Aku tak sanggup kehilangan. Yup...aku xsanggup kehilangan.Kehilangan yg menyakitkan....


 

 

MyHotComments.com

Sunday, April 19, 2009

PASTIKAN- ct nurhaliza



Lihatlah Langit Di Atas Sana
Tersenyum Melihat Tingkah Kita
Selalu Ada Peristiwa
Yang Membawa Pertengkaran

Maksudku Hanya Ingin Yang Baik
Untuk Kita Berdua Dalam Bercinta
Baiknya Aku Buruknya Aku
Terimalah Aku Apa Adanya

(Chorus)

Pastikan Kau Dengan Aku
Jangan Ada Cinta Lain
Tak Pernah Aku Terlintas
Niat Ku Untuk Berpaling

Maafkanlah Aku Sayang
Bila Belum Kau Bahagia
Sejauh Langit Di Atas
Kan Ku Kejar Bahagiamu

Biar Langit Dan Bumi Meruntuh
Biar Jasad Kita Tertimbun Di Sana
Tetap Bersama, Tak Ingin Lepas
Mencintaimu Ku Jadi Begini

GUEST BOOK !! leave ur note here


tidak ada...

Tidak ada insan suci yang tidak mempunyai masa lampau.. dan tidak ada insan berdosa yang tidak mempunyai masa depan. Setiap orang mempunyai peluang untuk memperbaiki diri sendiri


Doa supaya di kasihi

Kelebihan Surah Al-Kauthar

سورة الكوثر 

بسم الله الرحمن الرحيم 

إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ (2) إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3 

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat
& diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga.
Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.
Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu
dan lebih wangi daripada kasturi.


Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. Kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

a) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa, mudah-mudahan Allah s.w.t.
makbulkan doa kita.

b) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher,
Insya'Allah hilang dahaga.

c) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal, bengkak, sapukan air mawar
yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

d) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x, mudah-mudahan
Allah s.w.t. bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.

e) Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.

f) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk
ketika menunaikan solat.

g) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x, Allah s.w.t.
akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.



cik darlena rindu kat sape ni? mmm~~

~teringat kt sape la ni ek~

MyHotComments.com

Saturday, April 18, 2009

wahai kaum adam,ini pesanan untukmu~~

aku percaya pd janji2 Allah swt.walau macamana sayangnya aku pd seseorang ,jika aku tidak mampu memilikinya..so aku terpaksa lepaskannya.Jika dia datang pd aku maka dia telah tercipta untuk aku.

Wanita bukan untuk di sakiti,di herdik,di pukul,didera..tetapi untuk di sayangi,dibelai,dimanjai,dijaga,dibimbing..apa yg aku tahu,terlalu banyak kes2 penderaan suami terhadap si isteri.so ape yg berlaku now? 

aku hanya boleh nasihatkan , carilah lelaki yg betul2 ikhlas sayang dan cintakan kita..cinta untuk selamanya...menyayangi,mengasihi,prihatin,peka dan paling penting mereka terdiri dr ciri2 beragama dan pembimbing yg baik... Susah nk jumpa?haha memang iyepon..

WAHAI KAUM ADAM,SILA BUKTIKAN KEPADA SAYA KAUM HAWA..BAHAWA KAMU TAK SAMA DENGAN KAUM ADAM YANG LAIN. HAHAHA AKU XJUMPA LAGI !!! ...indahnya kalau dapat seseorng yg peka pd kite,prihatin pd kite,tiap2 hari mesej,tiap2 hari call...bila xbalas dia bising,kalau xjawab call dia merajuk.indahnya~~~~tp bila dh 2-3bulan,smua tu dh xde lagi.kenapa ek?rasa terbiar n terabai sgt...WAHAI KAUM ADAM BOLEH EXPLAIN PD SAYA KAUM HAWA "MENGAPA"...
Apepun aku dh belajar hakikat dr seseorang yg aku amat cintai, 'xsmua org jahat dan xsemua org baik'.jadi renung2kanla...

Allah Maha Pengasih,mengetahui dan mengasihani...bantulah hambamu ini.amin.

Thursday, April 16, 2009

Al Fatihah di ucapkan pd sepupu ku yg telah meninggal dunia kerana kemalangan jln raya..Pd keluarga Uncle black, im so sorry xdpt datang mnziarah...me also not feeling well,dh lama xmenjeguk dunia luar.hahaha kenapa yekk~~~

Adouss sejak akhir2 ni cik nona kerap sekali rasa mengantuk yg teramat sangat,hahaha ape yg berlaku ni?sblm jam 10mlm pasti terlelap atau yg hampir2 kpdnya ialah mamai.

wuaaa bulan final exam!!! ianya membuatkan aku terlampau bz n letih teramat sgt.maafla kawan2 kalau aku xbalas sms or missed calls dr mu,accept 'ehem ehemmm'..ekeke~~

~miz yaya so much~ (-_-)..and i know she also.yaya pon msti windu kt aunty ek?hehehehe perasan jew aku nih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...