Sunday, November 22, 2009

letih lorrr


adesss ntah sapela yg suke2 tangkap pic aku tngah titon,alih2 bila check hp aku ade pic hampehh ni..huhu..seriusly wa cakap sama lu, letih plus penat plus tak berdaya giler,ahaksss...
and for sure time gamabr curik ni diambil mmg aku dh mamai..
tengoklah muke tuh..mcm hampehh!!haha
mata bengkak gile...and bau badan masyammm,baju bau asap..
nk kawal budak bukan maen susah,aku yg teruk..hu3


THERE ARE NO LIMITS IN ART !!!


Artist assistants stand next to 3,604 cups of coffee which have been made into a giant Mona Lisa in Sydney, Australia. The 3,604 cups of coffee were each filled with different amounts of milk to create the different shades!!



Friday, November 20, 2009

ART IS MY SOUL...

AKU ORANG SENI..
itu bidang aku..
itu minat aku..
itu cita-cita aku..
itu impian aku...

KENAPA SMUA DI SEKELILING AKU XFAHAM???
ART IS MY SOUL..
plzzz understand me~
plzz :'-(...

Thursday, November 19, 2009

Dato' Dr. Fazilah Kamsah pernah berkata..... .

Dato' Dr. Fazilah Kamsah pernah berkata..... .

" setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu ( tak kira masih hidup @ telah tiada )".......... nescaya pintu rezekimu akan terbuka buat kamu...

Berdasarkan Hadith Nabi :
"Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa kepada kedua orang tua nya dalam sehari"

Huraian hadith:
- jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa (baik yang hidup mahupun yang sudah tiada )

- Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus berdoa kepada kedua ibu bapa (walaupun ada ibu bapa yang leka, doakan agar mereka berubah)

- Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah

- Semasa berdoa, berdoalah dengan bersungguh2. ...tadah tangan dan bayangkan wajah kedua orang tua kita termasuk guru2 kita dan mereka yang banyak menolong kita (berdoa perlu benar2 bersungguh2)

- Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki oleh Allah

Kesimpulannya:

- Bagi yang berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris..... . Cuma jangan lupa doakan ibu bapa kita setiap hari .

- Rezeki bukan sahaja berupa wang ringgit, tetapi segala nikmat yang kita dapat dari Allah (e.g. makan, kesihatan, kasih sayang, ilmu dsb nya..) InsyaAllah Berusaha dan bertawakal.. ...insyallah , rezeki itu bukan kerana ada sijil SPM, (kata Azmil Mustapha)... ..Mari kita cuba .Allahhuakhbar. ..

Wednesday, November 18, 2009

Mutiara Kata

Hari ini sebelum kita mengatakan kata-kata yang tidak baik,
Fikirkan tentang seseorang yang tidak dapat berkata-kata sama sekali.

Sebelum kita mengeluh tentang rasa dari makanan,
Fikirkan tentang seseorang yang tidak punya apapun untuk dimakan.

Sebelum anda mengeluh tidak punya apa-apa,
Fikirkan tentang seseorang yang meminta-minta dijalanan.

Sebelum kita mengeluh bahawa kita buruk,
Fikirkan tentang seseorang yang berada pada keadaan yang terburuk di dalam hidupnya.

Sebelum mengeluh tentang suami atau isteri anda,
Fikirkan tentang seseorang yang memohon kepada Tuhan untuk diberikan teman hidup.

Hari ini sebelum kita mengeluh tentang hidup,
Fikirkan tentang seseorang yang meninggal terlalu cepat.

Sebelum kita mengeluh tentang anak-anak kita,
Fikirkan tentang seseorang yang sangat ingin mempunyai anak tetapi dirinya mandul.

Sebelum kita mengeluh tentang rumah yang kotor kerana pembantu tidak mengerjakan tugasnya,
Fikirkan tentang orang-orang yang tinggal dijalanan.

Dan di saat kita letih dan mengeluh tentang pekerjaan,
Fikirkan tentang pengangguran, orang-orang cacat yang berharap mereka mempunyai pekerjaan seperti kita.

Sebelum kita menunjukkan jari dan menyalahkan orang lain,
Ingatlah bahawa tidak ada seorangpun yang tidak berdosa.

Dan ketika kita sedang bersedih dan hidup dalam kesusahan,
Tersenyum dan berterima kasihlah kepada Tuhan bahawa kita masih hidup !


Perempuan...~~



Perempuan yang suci
Adalah perempuan yang dijaga oleh Allah
Tidak sedikit pun Allah membenarkan
Mana-mana lelaki ajnabi yang fasik menyentuh dirinya
Walaupun hatinya…


Kerana Allah teramat mencintainya…

Tetapi andai kita bergelumang
Dengan cinta lelaki yang palsu imannya

Di mana Allah untuk menjaga kita?
Allah seakan melepaskan kita


Kepada seorang manusia
Yang lebih banyak mengecewakan kita

Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri
Supaya meninggalkan cinta seorang lelaki yang munafik
Itu bermakna Allah mahu mengambil kita kembali
Untuk dijaga-Nya, dilindungi…

Mengapa masih ragu-ragu?

Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari
Hargailah di atas kesempatan yang Allah beri…

Monday, November 16, 2009

adesss bapak sapolah ni..wat malu kaum

budak tomell~~

adehhhh!!! perasan dehh...ekeke

EYES TEST


EYES TEST

Look at the picture below very carefully

Have you noticed the girl in the background? Noticed her bum?
Well look at the pictur carefully!
if your answer is YES then go and see an OPTOMETRIST!!!

What you see is the shoulder of the girl taking the picture!!!

CHEMICAL HAZARD - Paracetamol ( acetaminophen ) merbahaya

PANADOL MERBAHAYA

JANGAN AMBIL & PANADOL ACTIFAST / SOLUBLE LAGI (TERUTAMA MEREKA YANG ADA GASTRIK)

UNTUK PENGETAHUAN,

ikuti sebuah kenyataan benar dari seorang yang mengalaminya…

“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. . Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.

Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita. Iamerosakkan organ hati. Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun. Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan.


.

Friday, November 13, 2009

terjumpa gambo sesat

yey!!! pagi td aku terjumpa gambar aku dlm page kt dlm facebook x-uitm mate punye album.ehekss ade jugak kenangan..
time ni lawatan ke kuala kangsar ..kami melawat tempat wat labu sayong n ade sedikit kajian ...gambo masa tahun 2003 kalau xsilap..cumil sangat dan berbeza sangat berbeza..ekeke

Tuesday, November 10, 2009

10 BUKTI BAHAWA LELAKI ITU RUMIT(ahaksss!!mmg merumitkan)



1.Jika kamu melayannya dengan baik, dia fikir kamu jatuh cinta kepadanya.
Jika tidak, kamu akan dianggapnya sombong.

2. Jika kamu berpakaian cantik, dia fikir kamu sedang cuba untuk menggodanya.
Jika tidak, dia kata kamu kekampungan.

3. Jika kamu berdebat dengannya, dia kata kamu keras kepala.
Jika kamu berdiam diri, dia kata kamu tak ada IQ tinggi.

4. Jika kamu lebih pintar daripada dia, dia akan jatuh air muka.
Jika dia yang lebih pintar, dia bilang hebat.

5. Jika kamu tidak cinta padanya, dia akan cuba mendapatkanmu bermati-matian.
Jika kamu mencintainya, dia akan cuba untuk meninggalkanmu.

6. Jika kamu beritahu dia masalahmu, dia kata kamu menyusahkan.
Jika tidak, dia tuduh kamu tidak mempercayainya. .

7. Jika kamu cerewet padanya, dia anggap kamu seperti seorang pengasuh .
Jika dia yang cerewet pada kamu, itu kerana dia mengambil berat.

8. Jika kamu mungkir janji kamu, kamu tidak boleh dipercayai.
Jika dia yang ingkari janjinya, dia melakukannya kerana terpaksa.

9. Jika kamu menyakitinya, kamu sangat kejam.
Jika dia yang menyakitimu, itu kerana kamu terlalu sensitif dan terlalu sukar
untuk dijaga hati.

10. Jika kamu mengirimkan ini pada mereka yg bernama lelaki, mereka pasti bersumpah semua
ini tidak benar..

Monday, November 09, 2009

PERINGATAN UNTUK WANITA!!!!

BOTOL AIR DALAM KERETA...

Hai para wanita, air dalam
botol plastik di dlm Kereta Anda, sangatlah
berbahaya!!! !

Dengan cara inilah Sheryl Crow mengalami kanser payudara. Dia tampil di acara
Ellen show dan mengatakan hal yang sama persis. Hal ini telah
diidentifikasikan sebagai penyebab paling utama pada kanser payudara,
terutama di Australia ...

Seorang teman yang ibunya didiagnosa mengidap kanser payudara baru-baru ini.
Doktor berkata : wanita tidak boleh meminum minuman yang sudah lama berada
di dalam Kereta.

Doktor berkata bahwa hawa panas yang memanaskan bahan plastik dalam botol
memiliki
bahan kimia tertentu yang dapat menyebabkan kanser payudara. Jadi tolong
berhati-hatilah dan jangan minum air dalam botol plastik yang sudah ditinggalkan
di dalam Kereta, dan kirimkan ke teman-teman wanita Anda.

Informasi seperti ini sangatlah kita perlukan dan kita harus berhati-hati, dan mungkin akan menyelamatkan hidup kita.
Hawa panas dapat menyebabkan toksin/racun dari
plastik menjadi bocor dan bercampur dengan air dan mereka telah menemukan racun ini pada jaringan payudara. Sebisa mungkin gunakan gelas stainless steel atau botol kaca.

Biarlah semua orang yang mempunyai isteri atau teman wanita atau anak
perempuan mengetahui ini semua.

Macam manalah LHDN boleh ambik kerani macam ni???bodoh gilerr...haha wat lawak je~~

Sedih & kesian atas kebodohan orang Melayu. Cam na nak maju. Ni lawak bodoh ke memang Melayu bodoh. Malu juga ke bangsa sendiri. Harap2 Melayu akan jadi cerdik la sikit . Pergi la belajar kat mana- mana. Jumpa orang ramai. Make friends from all races , read more books . The cheapest mean is newspaper. Malas baca sangat , buka TV tengok english sitcom or easiest is the cartoon. Major english sket. Our youth now are hopeless. No quality. How do you think we can prosper. As quoted by Hang Tuah " Tak kan Melayu hilang di dunia..... " tapi Hilangkanlah keBODOHAN tu....
Harap2 masa akan datang MELAYU jadi maju sket...bukan asyik ME.... LAYU . layu mcam
vegetable.~

.................................................................................................................................................................

This truly is a real classic
Envelope sent by LHDN (Inland Revenue Board), a True story...

A taxpayer called up the LHDN (Inland Revenue Board) in Terengganu, and asked for Form B. The LHDN clerk who answered the call asked for the address to send the form to. The conversation goes:


LHDN CLERK : Boleh bagi alamat encik? (Can you give me your
address?)


TAXPAYER : Ok, hantar ke Ranhill Worley. (Send to
Ranhill Worley)


LHDN CLERK : Apa Ranhill? ...... eja macam mana? (err.... How to spell
Ranhill?)


TAXPAYER : R.. for Rumah... A for Ayam (Chicken).. N for Nangka
(Jackfruit). .. H for Holland (country) ... I for itik
(Duck)... L for lain- lain(Others) ....'


LHDN CLERK : Ok.. nanti kami hantar ke alamat itu (OK, we will send to
that address..)


After waiting for a week, the form arrived - have a look at the address on the envelope!!!

Malaysia Boleh!!!

Allah pemberi rezeki

Diceritakan oleh Syeikh Malik bin Dinar bahawa ketika beliau sedang makan di dalam rumah, tiba-tiba beliau terpandang seekor kucing datang meluru ke arahnya. Lantas mengambil seketul daging dari pinggannya lalu melarikan diri.

Beliau terperanjat melihatkan yang demikian. Walau bagaimana pun beliau terus bangun lalu mengikut dari belakang ke manakah si kucing tadi membawa seketul daging tersebut. Rupa-rupanya si kucing berlari sambil menggigit seketul daging menuju ke sebuah lubang. BIla sampai di depan lubang tersebut si kucing pun mencampakkan daging yang digigitnya itu. Lalu berundur sedikit ke belakang.

Tidak lama kemudian rupa-rupanya keluar seekor ular yang buta kedua matanya lalu memakan daging tersebut.

Begitulah Allah SWT memberi rezeki kepada sekalian makhluk-Nya. *

M.Avanon,guy from Romania singing "Coba" from faizal Tahir

Friday, November 06, 2009

vouge gile mamat nih..ha3





Street Artist...new stuff

i was amazed!!
Street Artist...new stuff
Edgar Mueller Super Artist

Great Crevase Edgar Mueller. Hard work: Together with up to five assistants,
Mueller painted all day long from sunrise to sunset. The picture appeared on the
East Pier in Dun Laoghaire, Ireland, as part of the town's Festival of World Cultures
He spent five days, working 12 hours a day, to create the 250 square metre image of the crevasse,
Which, viewed from the correct angle, appears to be 3D. He then persuaded passers-by to complete
The illusion by pretending the gaping hole was real.
'I wanted to play with positives and negatives to encourage people to think twice about everything
They see,' he said. 'It was a very scary scene, but when people saw it they had great fun playing on
It and pretending to fall into the earth. 'I like to think that later, when they returned home, they might
Reflect more on what a frightening scenario it was and say, "Wow, that was actually pretty scary".'
Mueller, who has previously painted a giant waterfall in Canada, said he was inspired by the British 'Pavement
Picasso' Julian Beever, whose dramatic but more gentle 3D street images have featured in the Daily Mail
This guy isamazing no matter how you look at it!

The Secret to Long Life

A doctor on his morning walk, noticed the old lady above,
sitting on her front step smoking a cigar, so he walked up to her and said,
"I couldn't help but notice how happy you look! What is your secret?"
"I smoke ten cigars a day," she said. "Before I go to bed, I smoke a nice big joint.
Apart from that, I drink a whole bottle of Jack Daniels every week, and eat only junk food.
On weekends, I pop pills, get laid, and don't exercise at all."

"That is absolutely amazing! How old are you?"

"Thirty-four," she replied.

Suami setia (ahakksss mcm hampehh)

Seorang suami baru kematian isteri yang amat dikasihinya. Ketika suasana kesedihan di tanah perkuburan, sesudah imam membaca taklin, si suami terus menyiram air mawar, bukan satu cerek atau satu jar seperti kebiasaan orang, malah terus satu baldi.

Para hadirin merasakan tindak tanduk itu membayangkan betapa kasihnya suami ini kepada isterinya. Ramai yang bercucuran airmata melihat senario ini romantik ini. Tak kurang juga ramai daripada kalangan para hadirin yang berbisik di hati masing-masing betapa bernasib baik arwah mendapat suami yang bergitu setia dengan
kasih sayang yang sedemikian solid.

Namum bagi kenalan rapat, tindak tanduk si suami ini mula minimbulkan tanda tanya apabila setiap pagi, tengahari dan malam si suami itu masih menyiram air di pusara arwah isterinya, bukannya secerek malah masih sebaldi serta ditaburkan baja. Kadang-kadang mereka mendapati beliau membawa kanta sambil meninjau dengan penuh teliti seolah-olah membuat kajian di atas tanah tersebut. Malah beberapa hari kemudian mereka telah melihat beliau memasang sprinkler di atas tanah perkuburan tersebut.

Apabila sudah masuk dua minggu amalan aneh ini berterusan, maka ada yang membuka mulut bertanya dan sekali gus ingin menasihati kerana bimbang takut-takut si suami ini semakin hilang akal lantaran kerinduan yang teramat sangat.

Apabila
ditanya, si suami menjawab :
"Arwah isteri ku telah berpesan, jika beliau meninggal, janganlah kahwin lain sehingga rumput atas kuburnya tumbuh. Itulah sebabnya aku terpaksa siram sedemikian rupa untuk memastikan rumput agar cepat tumbuh!"

Ampehhh..

How Girls turn Guys down ( Brilliant ways )

HE: I'm a photographer I've been looking for a face like yours!

SHE: I'm a plastic surgeon. I've been looking for a face like yours

HE: May I have the pleasure of this dance?

SHE: No, I'd like to have some pleasure too !

HE: How did you get to be so beautiful?

SHE: I must have been given your share !

HE: Will you come out with me this Saturday?

SHE: Sorry! I'm having a headache this weekend !

HE: Go on, don't be shy. Ask me out!

SHE: Okay, get out!

HE: I think I could make you very happy

SHE: Why? Are you leaving?

HE: What would you say if I asked u to marry me?

SHE: Nothing. I can't talk and laugh at the same time!

HE: Can I have your name?

SHE: Why, don't you already have one?

HE: Shall we go and see a film?

SHE: I've already seen it!

HE: Do you think it was fate that brought us together?

SHE: Nah, it was plain bad luck !

HE: Where have you been all my life?

SHE: Hiding from you.

HE: Haven't I seen you someplace before?

SHE: Yes, that's why I don't go there anymore.

HE: Is this seat empty?

SHE: Yes, and this one will be if you sit down .

HE: So, what do you do for a living?

SHE: I'm a female impersonator.

HE: Hey baby, what's your sign?

SHE: Do not enter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...