Sunday, October 23, 2011

Bezakan antara Manusia dan Haiwan...

( klik gambar untuk besarkan )



CUKUPLAH AKU MENCINTAI DALAM DIAM ♥ (must read dan renung2kanlah..)


Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..

Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan

Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH
"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)

Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk."
(Al Israa' : 32 )

Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.
Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu

Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus & menyelusup

Cukup cintai dari kejauhan
kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkan dari ujian
kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan
kerana mungkin membawa kelalaian hati-hati yang terjaga

Cukup cintai dengan kesederhanaan
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan
menumbuhkan harapan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan

Cintailah dengan keikhlasan
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati
tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??
".. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.
ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."
(Al Baqarah : 216 )


Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,
kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.
Sebaliknya,
gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,
nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri

Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya
"Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga."
(Umar Bin Khattab ra)


If you really love her, you won’t touch her.
Not even the slightest bit.
You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way


“Sesiapa sahaja yang memberi kerana Allah, menolak kerana Allah, mencintai kerana Allah,membenci kerana Allah & menikah kerana Allah, maka bererti ia telah sempurna imannya.”
(HR. Al-Hakim)

Ya Allah, jika aku jatuh cinta ...





Ya Allah ,

Jika aku jatuh cinta,

Cintakanla aku pada seseorang,

Yang melabuhkan cinta pada Mu,

Agar bertambah kekuatan ku

Unuk mencintaiMu…

Ya Muhaimin,

Jika aku jatuh hati,

Izinkan aku menentuh hati,

Seseorang ang hatinya tertaut padaMu,

Agar aku tak terjatuh

Dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana,

Jika aku jatuh hati,

Jagalah hatiku pada nya,

Agar tak berpaling daripada hatiMu



Aku bisness minded,aku anak seni ^_^

rindunyer pada kenangan yg lepas2..........

cita2 aku nk jd seorng usahawan,
sejak sekolah rendah lg aku dh berniaga ;
aku suka bercakap..aku aktif bahas,pidato,syarahan,forum...
Aku minat berniaga dan aku juga seorang yg seni.
aku suka melukis,bina arca,seramik,seni halus,grafik...
hasil2 aku ni aku jual...

semester 1-2 jual sandwich
ermm laku gak,hehe sedap taw.tiap2 hari ade customer yg
ketuk pintu bilik aku nk beli roti sandwich panas..
inti sardin, kacang+coklat, marjerin+gula
arghhh rindunyerrr \*______________*/

semester 2-3 jual kraftangan
aku jual handmade card n kraftangan hasil kreativiti aku..
dari bahan2 terbuang aku blh hasilkn suatu produk yg menarik.
biasanya hujung semester mmg kaya la aku sbb
banyak persatuan2 dlm kampus yg tempah kraftangan dgn aku,huhuhu xmenang tngan taw

semester 4 upah mengurut
percaya atau tidak, aku ambil upah mengurut..hahaha kelakar bila ingatkan kmbali.
Kepakaran mengurut mmg ada dlm diri aku...letih sehh.
sehari tu sampai 5org aku kna urut.satu badan aku ambil rm10...huhu mewah gak
waktu operasi bermula jam 8.30 slps solat isya.
glemer juga aku time ni,malu pon ade gak.mana xnya,kalau
terjumpa campus mate kt jusco ke,ipoh parade ke..of course ade org jerit panggil aku..
bukan panggil nama,tp "woii Tukang urut!!! xngurut ke?"..
AWAS aku ade nama..
adoiiii pelik org,awek cun jd tukang urut..ekekeke ~wiNk!
keje ni satu semester je sbb xtahanla,penat.

haaa kalau korng nk tau,slps aku mulakan dulu bisness mengurut ni,
makin ramai pulak tukang urut kampus yg lahir,tp lelaki la.
Adik roomate aku pon wat bisness ni,tp yg aku kelakarnya dia ada pengeras.
ni cerita dr kawan2 aku yg dok hostel lelaki la...
nk urut kena ada pengeras sebungkus makanan n minuman dr cafe.
ok la tu,tp si tukang urut ni xpakai baju tp berbalut dgn kain kuning,
dan yg nk di urut ni harus baring dia atas kain kuning,,,
Upahnya rm15...
hahaha macam-macam la....
Semester 5
pulak aku dh mula aktif pamerkan karya2 aku di balai2 seni,galeri2 seni serta pameran2 seni...
pernah sekali senior2 part6 aku berrebut nk beli karya aku.ermm memamng marvelous dan fabulous pon!

Ya Allah rindunye pada semua ini!!! ^_^

Saturday, October 22, 2011

I'm lucky I'm in love with my best friend...Jason Miraz

Do you hear me,
I'm talking to you
Across the water across the deep blue ocean
Under the open sky, oh my, baby I'm trying
Boy I hear you in my dreams
I feel your whisper across the sea
I keep you with me in my heart
You make it easier when life gets hard

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

They don't know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I'll wait for you I promise you, I will

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Lucky we're in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

And so I'm sailing through the sea
To an island where we'll meet
You'll hear the music fill the air
I'll put a flower in your hair
Though the breezes through trees
Move so pretty you're all I see
As the world keeps spinning round
You hold me right here right now

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
I'm lucky we're in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

Ooohh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh
Ooooh ooooh oooh oooh ooh ooh ooh ooh

Thursday, October 20, 2011

Latest Budget Airline in India....Cheap2


Relax..... enjoy your journey....! !!!


It's the time for meal !! ekeke~~~

Air hostess....Ammini Rajappan always at your service...

wakakaakaka
Enjoy your flight with Keralaairways

Monday, August 15, 2011

Bersyukurlah



MasyaAllah, speechless.xtercakap bila aku tengok video di atas
Di malaysia kite kerap membazir dan terlebih makanan,tp di Somalia?
bersyukurla dgn apa yg Allah dh kurnia kan pd kite.
Bersyukurlah kite mendiami bumi Malaysia..
Banggala jd rakyat Malaysia...
tiada bencana alam yg teruk,tiada puting beliung,tiada taufan, tiada tsunami,
tiada rusuhan seperti di UK ,tiada kebuluran spt di Somalia dllm..

Monday, August 08, 2011

senyum kambing ;-)

Saleem menaiki bas dan duduk di sebelah ibu muda yang cantik dan seksi. Kebetulan ibu muda itu baru mulai hendak menyusui bayinya. Tapi ketika si ibu muda hendak menyusui, si bayi menolaknya.

Si ibu muda berkata, "cepat sayang minum, nanti mama bagi dekat uncle di sebelah."

Sepuluh minit kemudian si bayi masih saja tidak mahu menyusu.

Si ibu muda memujuk lagi, "cepat sayang minum susu mama. Nanti mama bagi dekat uncle di sebelah. Mama bagi betul-betul ni."

Tiba-tiba Saleem berkata kepada si ibu muda, "saya nak bagitahu dekat puan, cepat sikit buat keputusan. Saya sepatutnya sudah turun di 4 perhentian sebelumnya."

Sunday, July 03, 2011

Ini baru Cinta Sejati.....

salam, mesej of this picture, jangan sesekali kita menghina mereka yang OKU, walaupun dia tempang ke atau kudung ke, botak kepala ke, kudung jari ke atau apa-apa saja yang berkaitan, jangan sesekali kita menghina mereka. sebab mereka pun ada perasaan juga sama macam manusia yang sempurna. lagi satu, selalunya OKU ini ALlah beri keistemewaan berbanding dengan kita yang sempurna. jika diberi jodoh misalnya, mesti ALlah akan temukan mereka dengan jodoh yang paling baik dan ikhlas. itulah dalam dunia ini jarang (tak pernah rasanya) kita dengar orang OKU macam dlm gambar atau pasangan OKU yang bercerai. lain pula ngan suami isteri yang sempurna, ada banyak dugaan dan cabaran. sebab itulah di mana-mana kita pasti akan dengar kes penceraian dari manusia yang cukup sifat. ingatlah satu perkara…dunia ini ada hukum karma. perbuatan jahat akan dibalas jahat dan yang baik dibalas baik. n satu lagi, jika kita menghina mereka, pasti suatu hari nanti kita turut mengalami keadaan seperti mana yang mereka alami. jadi mari kita sama-sama renung-renungkannya ye….salam (tiada perang dingin antara kita sebab kita semua berasal dari darah yang sama iaitu Nabi Adam as…:-))











hmmm.susah laa nak cari lelaki mcm 2 kat malaysia…lelaki zaman sekarang nie memilih dari paras rupa, nak yg cantik dari segi luaran aje.kalo yg mcm 2 x akan di pandang punye.
...dengan nama Allah yg Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani.
Aku tunduk,
Aku berteleku...
Aku insaf.

Friday, April 22, 2011

its me in 20years!!!


hahaha ! leh tahan gak muke aku 2o tahun akan datang! hihi... likelikelike
teng teng tengggg.....!!!

Saturday, March 26, 2011

This is my story....

hai kawan2, inilah crita seorang AKU..haha~ terasa glemer gile walaupun hanya khayalan...

klik disini utk view video aku :

Friday, March 04, 2011

Bersiar-siar bersama haiwan kesayangan ;-D


Kalau petang2 selalunya kita akan nampak pemilik haiwan akan bawak haiwan peliharaan diorang ni jalan2 makan angin. Tapi asyik2 bawak kucing ngan anjing je, tak mencabar la kan.. Cuba lain kali bawak haiwan macam kat dalam gambar ni lak skali skala, baru gempak~






Friday, January 14, 2011

love it...may Allah give me a good future husband... ^_^

♥ ♥ ♥ i feel like want to get married when watching this video ♥ ♥ ♥

aku akan pengsan 7har 7 malam kalau suami aku tujukan lagu ni untuk aku ...uhhh


I praise Allah for sending me you my love
You found your home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And there is a couple words I want to say

Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you…loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

I know it deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together in Jannah
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..

Wednesday, January 12, 2011

Orang gila itu adalah sahabatku ^_^


Teringat masa thn 2009...pernah kwn dgn org gila.

dia adalah seorang lelaki,dia ade jnggut pnjng,dia berkumis dan dia berjambang..baju

koyak2,kotor mcm kena minyak hitam .tp pelik sbb xbusuk. aku slalu bg dia nasi bungkus n

duit...selama setahun juga itulah kerja rutinku.stahun lps tu dia dh mnghilang diri.

Last year ade lelaki encem bayarkn menu aku kt restrn.pelik aku,dlm hati

'nk ngorat aku ke?' cehh terperasan diri. he3 rupanya itula dia org gilenya..

polis mnyamar rupenye ^_^ ..

**Terharu dan sedih kerana dpt tau dia xgila,dan dia sgt hensem..wakaka

**Tak terkata2 kerana org gila ucap terima kasih pd aku" thanks krn beri nafkah pd saya tiap2

hari,nak menolak nnt kantoi pula" ...


sape2 yg xberani dan ade lemah semangat jgnla mencuba k...

aku pernah................

* kena kejar dgn org gila,lintang pukang lari..

* pernah kena tarik kain ,org gila tu nk aku tambah duit lg kot..hehe

* paling best bila ade org gila tu panggil aku " Cik Datin "..dan orang gila tu baru je meninggl

dunia hujung 2010...Al-Fatihah



u all ade pngalaman mcmni, kongsikn bersama ♥ ♥ ♥
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...