Aku bisness minded,aku anak seni ^_^

rindunyer pada kenangan yg lepas2..........

cita2 aku nk jd seorng usahawan,
sejak sekolah rendah lg aku dh berniaga ;
aku suka bercakap..aku aktif bahas,pidato,syarahan,forum...
Aku minat berniaga dan aku juga seorang yg seni.
aku suka melukis,bina arca,seramik,seni halus,grafik...
hasil2 aku ni aku jual...

semester 1-2 jual sandwich
ermm laku gak,hehe sedap taw.tiap2 hari ade customer yg
ketuk pintu bilik aku nk beli roti sandwich panas..
inti sardin, kacang+coklat, marjerin+gula
arghhh rindunyerrr \*______________*/

semester 2-3 jual kraftangan
aku jual handmade card n kraftangan hasil kreativiti aku..
dari bahan2 terbuang aku blh hasilkn suatu produk yg menarik.
biasanya hujung semester mmg kaya la aku sbb
banyak persatuan2 dlm kampus yg tempah kraftangan dgn aku,huhuhu xmenang tngan taw

semester 4 upah mengurut
percaya atau tidak, aku ambil upah mengurut..hahaha kelakar bila ingatkan kmbali.
Kepakaran mengurut mmg ada dlm diri aku...letih sehh.
sehari tu sampai 5org aku kna urut.satu badan aku ambil rm10...huhu mewah gak
waktu operasi bermula jam 8.30 slps solat isya.
glemer juga aku time ni,malu pon ade gak.mana xnya,kalau
terjumpa campus mate kt jusco ke,ipoh parade ke..of course ade org jerit panggil aku..
bukan panggil nama,tp "woii Tukang urut!!! xngurut ke?"..
AWAS aku ade nama..
adoiiii pelik org,awek cun jd tukang urut..ekekeke ~wiNk!
keje ni satu semester je sbb xtahanla,penat.

haaa kalau korng nk tau,slps aku mulakan dulu bisness mengurut ni,
makin ramai pulak tukang urut kampus yg lahir,tp lelaki la.
Adik roomate aku pon wat bisness ni,tp yg aku kelakarnya dia ada pengeras.
ni cerita dr kawan2 aku yg dok hostel lelaki la...
nk urut kena ada pengeras sebungkus makanan n minuman dr cafe.
ok la tu,tp si tukang urut ni xpakai baju tp berbalut dgn kain kuning,
dan yg nk di urut ni harus baring dia atas kain kuning,,,
Upahnya rm15...
hahaha macam-macam la....
Semester 5
pulak aku dh mula aktif pamerkan karya2 aku di balai2 seni,galeri2 seni serta pameran2 seni...
pernah sekali senior2 part6 aku berrebut nk beli karya aku.ermm memamng marvelous dan fabulous pon!

Ya Allah rindunye pada semua ini!!! ^_^

Comments

Popular Posts