Tuesday, January 26, 2010

be careful

Taktik Rompakan Di Lebuhraya Guna Telur Ayam!

Ni aku ada dengar satu cerita. Nak kata baru tu tak jugak lah. Cumasekadar peringatan buat kita semua, supaya sentiasa berhati-hati walaudi mana kita berada.Kisah ni terjadi sewaktu member kepada member aku ni, Mat Hassan (bukannama sebenar) sedang memandu di Lebuhraya Kesas dekat Plaza Tol Puchongmenuju ke Kajang 23 Disember 2007 lalu lebih kurang jam 11 malam.Dia bersama isterinya Tipah (juga bukan nama sebenar), pulang dari makanmalam di rumah adiknya di Bandar Sunway.Kemudian, sebuah motosikal memotongnya. Si pembonceng tiba-tiba melempardua biji telur ayam ke arah cermin hadapan (windscreen) kereta MatHassan. Habis kotor cermin tu, sampai susah nak tengok depan.Mat Hassan yang terus ter-refleks, tariklah spray wiper. Apalagi terushilang pandangan hadapan! Langsung tak nampak apa-apa. Mana taknya,telur tu bila diratakan dengan bilah wiper, makin memutih la kat atascermin tu dengan sebati dan sekata lagi....Terus Mat Hassan berhenti mengejut di lorong kecemasan. Dia pun keluardari kereta, lap kesan telur tadi. Tipah pulak cemas je dalam kereta.Tiba-tiba sebuah Proton Satria berhenti belakang kereta Mat Hassan. 3orang lelaki sasa keluar dari kereta terus meluru ke arah Mat Hassandengan pedang Samurai sebilah seorang sambil menempik menyuruh diorangserah diri - bagi kunci kereta, wallet, dan handset.Nasib baik laa, nak dijadikan cerita, Mat Hassan ni polis. Polis apa,aku pun tak tau (member aku tak citer pun). Terus dia keluarkan revolverdia dan melepaskan 2 das tembakan kecemasan amaran ke udara.3 lelaki tadi terus lari lintang pukang, melompat masuk macam oranggila, ke dalam kereta dan terus blah, dengan lajunya, dengan tak bagiisyaratnya...Mat Hassan pun terus call bantuan, dan mereka akhirnya selamat. Kesantelur pecah jer tak sempat nak lap lagi.Modus operandi sebegini sebenarnya dah banyak digunapakai di lebuhraya.Mangsa yang dituju biasanya golongan perempuan - lebih lagi yang bawakanak kecil kat belakang.Jadi, tolonglah kita sama-sama kena ingat. Bila perkara sebegini berlakukepada anda, pastikan:1. Jangan sesekali tarik spray wiper;2. Teruskan memandu dengan apa jua keadaan pun, ke mana-mana stesenminyak, balai polis, 7-Eleven, atau mana sahaja tempat tumpuanorang ramai.Tolong pesan sekali kepada semua ahli keluarga, sedara mara dan rakan-rakanPandulah dengan selamat, wallahu a'lam.P/s: Kadang-kadang bila kita dengar banyak cerita macam ni, kita akanjadi lebih berhati-hati. . Bila perkara yang seumpama ini berlaku padakita, kita akan jadi lebih alert dan tindakan kita akan jadi lebihproaktif dan berkesan.

ALERT: NEW CRIMINAL TACTIC BY INDIAN GANG ( Very Urgent )

Please be careful.!!!!For your information. ( Very Urgent )If you see a guy (especially Indian) who rides a motorbike with a bloody hand knocking on yourwindow demanding you to stop and asking for tissue paper to clean the blood when you are driving a car, remember DO NOT stop the car at all. Even if he damages your car or holds the side mirrors tightly, DO NOT stop the car but drive directly to the nearest police station. This kind of criminal tactics have been reported in about 40 cases in Seremban, K. Lumpur, Sha h Alam, P.Jaya and Klang Town police stations (actually around the whole country).These guys are mainly Indian gangsters, They work in a group and dare to commit this crime even in crowded areas where nobody will dare to stop the car to help you.. The main purpose of this dirty tactic is to rob you and/ or even commit rape if you are female driver driving alone. Please forward this message to the people you care about..Dr Jeyashree SrinivasanIsland HospitalTel:+6012-4308125

No comments:

Post a Comment

hehehe komenla banyak2 ek..thanks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...